DеМоно: Випущений альбом «Nevermind» групи «Нірвана»
24 вересня 1991 — Випущений альбом «Nevermind» групи «Нірвана».
Nevermind — другий і найбільш комерційно успішний альбом американської гранж-групи Nirvana. Був випущений 24 вересня 1991 року на лейблі DGC Records, продюсером запису виступив Бутч Віг. Створюючи цей альбом, Курт Кобейн прагнув вивести музику за межі обмежень гранж-сцени Сіетла, перебуваючи під впливом таких груп як Pixies і використовуючи їх динаміку.
Незважаючи на скромні комерційні очікування групи та лейблу, Nevermind став несподівано успішним в кінці 1991 року, багато в чому завдяки популярності першого синглу — «Smells Like Teen Spirit». У січні 1992 року альбом зайняв перше місце в чартах за версією журналу Billboard, обігнавши Майкла Джексона з диском Dangerous. Альбом розійшовся тиражем більше 30 мільйонів копій по всьому світу, Американська асоціація звукозаписних компаній сертифікувала його як «діамантовий». Після виходу “Nevermind” альтернативний рок став вважатися мейнстрімом, і згодом критики визнавали його одним з кращих альбомів всіх часів.
Кобейн — основний автор пісень і музики. Він придумав послідовність акордів, які базуються, в першу чергу, на пауер-акордах, і склав мелодії, які комбінували поп-хуки з дисонуючими гітарними рифами. Його метою було, щоб домогтися матеріал на альбомі звучав а-ля: «Bay City Rollers, над якими знущаються Black Flag». Однією з цікавих особливостей альбому були експерименти зі звуком — «тихо-голосно»: динаміка багатьох пісень змінювалася в ході виконання, коли група розбудовувала стиль — від тихого куплета до гучного приспіву. Дейв Грол зазначив, що цей прийом виник за чотири місяці до запису альбому, коли група експериментувала з екстремальною динамікою в ході чергових джем-сесій. Музиканти використовували ці динамічні контрасти в багатьох піснях альбому — насамперед у «Smells Like Teen Spirit» і «Lithium» — де приглушене, монотонне звучання змінюється кричущим вибухом емоцій.
Журнал Guitar World писав: «звучання гітари Курта Кобейна на Nevermind задало тон для рок-музики дев’яностих». Під час запису альбому Кобейн використав кілька гітар: Fender Mustang 60-х років, Fender Jaguar з датчиками DiMarzioruen, і кілька Fender Stratocaster з хамбакером в бриджі. Гітарист використовував дісторшн і хорус-педаль в якості основних ефектів, остання була необхідна для створення «водянистого» звуку на «Come As You Are» і перед приспівом «Smells Like Teen Spirit». Кріст Новоселич налаштував свою бас-гітару на півтора тону нижче — до ре-бемолю, «щоб отримати цей жирний звук».